Integrált LED villogtatás (LoLin NodeMCU V3)

Az első pár programozási cikkben egyszerű felhasználási módok lesznek bemutatva, mint például LED villogtatás és hasonlók. Ezekre alapozva idővel haladunk az egyre komplexebb és szerteágazóbb feladatok felé.

1. Arduino IDE beállítása

A programozáshoz Arduino IDE-t fogunk használni, amiben pár dolgot be kell állítanunk, hogy dolgozni tudjunk a NodeMCU-val.

  1. Amennyiben nincs telepítve az Arduino IDE, töltsük le és telepítsük fel a megfelelő verziót. Arduino IDE
  2. Nyissuk meg a programot, majd pedig a File/Preferences menüt
  3. Az Additional Board Manager URLs: mezőbe másoljuk meg az alábbi hivatkozást

http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json

Arduino IDE beállítása
  1. Nyomjuk egy OK gombot majd indítsuk újra a programot.
  2. Újraindítás után nyissuk meg az Tool/Board/Board Manager-t
  3. A megnyíló ablakban a kereső részbe fent írjuk be, hogy ESP8266
  4. Ki fogja listázni az esp8266 by ESP8266 Community csomagot amit telepítsünk fel
Arduino IDE beállítása a board managerben

2. Program

Program:

#define ledPin 2

void setup(){
    pinMode(ledPin, OUTPUT);   // LED pin mint kimenet
}
void loop(){
    digitalWrite(ledPin,HIGH);   // Kikapcsolja a LED-et ( 
    delay(5000);   // 5 másodperc késleltetés
    digitalWrite(ledPin,LOW);   // Bekapcsolja a LED-et
    delay(5000);   // 5 másodperc várakozás
}

Az Arduino nyelv egy C++ alapú nyelv, kisebb nagyobb módosításokkal. Maga a program függvényekből tevődik össze:

void setup(){
}
void loop(){
}

setup() függvény tartalmazza a változók, konstansok deklarálását és kezdőbeállításokat. Ez csak egyszer hajtódik végre a program futása közben.
loop() függvény a maga a főprogram, ez mindaddig végrehajtódik amíg le nem áll a program futása.

A program legelején egy #define utasítással definiáljuk a ledPin nevet, melyhez a 2 értéket rendeljük. Így a programban ha a ledPin-t hívjuk meg az a 2-nek fog megfelelni.

Nézzünk a void setup()-ot:

void setup() {
pinMode(ledPin, OUTPUT);
}

A pinMode(ledPin, OUTPUT); utasítással meghatározzuk, hogy a NodeMCU 2. lába kimenet legyen. A zárójeleken belül az első szám a lábat jelöli, a második egy állandó ami vagy „OUTPUT” vagy „INPUT” lehet használattól függően.

Nézzük a loop() függvényt:

void loop() {
digitalWrite(ledPin,HIGH); // Kikapcsolja a LED-et (
delay(5000); // 5 másodperc késleltetés
digitalWrite(ledPin,LOW); // Bekapcsolja a LED-et
delay(5000); // 5 másodperc várakozás
}

digitalWrite() parancs az adott kimenetet állítja be, ez első érték mindig a kimenet azonosítása, a második állandó, ami szintén két értéket vehet fel. A“HIGH” kikapcsolja a kimenetet, vagy “LOW” ami pedig 3,3V feszültséget ad rá.

Az ESP8266-nál a “LOW” értéknél kapcsolja be a kimenetet, “HIGH” értéknél pedig le.

A delay() utasítás jelentése késleltetés, tehát késlelteti a program futását az értékeként megadott ezredmásodpercig. Ebben az esetben a loop függvény folyamatosan végrehajtódik, míg le nem állítjuk futását.

3. Elkészült projekt

A program feltöltése után azonnal látni is fogjuk az eredményt, hogy az általunk megadott idő intervallumban kapcsol a NodeMCU D3 pinje “LOW” vagy “HIGH” módba, amihez a LED van kapcsolva.

4. Felhasznált eszközök

Ha szeretnéd megrendelni az eszközt a képre kattintva megteheted :

LoLin NodeMCU V3 CH340

Felhasznált irodalom:

0 Comments

Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

Kapcsolat

Esetleges kérdéseivel írjon számunkra nyugodtan.

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?